Wszystko na temat Gry Online Plemiona
Wojska Defensywne
PIKINIER
Pikinier jest najprostszą i podstawową jednostką defensywną.
Jest efektywny w obronie przeciwko kawalerii, natomiast ustępuje zupełnie przy starciu z topornikami.
W początkowej fazie gry wykorzystywani są do farmienia, ze względu na szybsze tempo poruszania się niż miecznicy
i większą pojemność łupu niż topornicy.
Koszta
50
30
10
Ludność
1
Prędkość - 18 minut na pole
Pojemnośc łupu - 25
MIECZNIK
Miecznik jest kolejną jednostką defensywną.
Są efektywni w obronie przeciwko topornikom, natomiast mało skuteczni w starciu z lekkimi kawalerzystami :
(jeden Lekki Kawalerzysta może zabić około pięciu mieczników).
Koszta
30
30
70
Ludność
1
Prędkość - 22 minut na pole
Pojemnośc łupu - 15
ŁUCZNIK
Łucznik (tzw. łuk) - jednostka defensywna.
Jest dobra przeciwko różnym jednostkom, lecz nieskuteczna w walce z Łucznikami na Koniu.
Koszta
100
30
60
Ludność
1
Prędkość - 18 minut na pole
Pojemnośc łupu - 10
Wojska Ofensywne
TOPORNIK
Topornik to mocna jednostka ofensywna.
Jak szaleni atakują wioski przeciwników.
Bez problemu rozbijają armię pikinierów.
Mniej skuteczni są w starciu z miecznikami.
Koszta
60
30
40
Ludność
1
Prędkość - 18 minut na pole
Pojemnośc łupu - 10
LEKKI KAWALEŻYSTA
Lekki kawalerzysta (w skrócie: LK) - jednostka produkowana w Stajni, bardzo przydatna do "farmienia", gdyż ma największą pojemność łupu i jest bardzo szybka.
Lekka kawaleria jest wojskiem ofensywnym, najlepiej sprawdza się w starciach przeciwko Miecznikom oraz Ciężkim kawalerzystom.
Najlepiej współdziała z Łucznikami konnymi tworząc szybki atak zarazem najmocniejszy w ustawieniu.
Ich piętą achillesową jest walka z Pikinierami, którzy w prosty sposób sobie z nimi radzą, bez większych strat.
Koszta
125
100
250
Ludność
4
Prędkość - 10 minut na pole
Pojemnośc łupu - 80
ŁUCZNIK NA KONIU
Łucznik na Koniu - jednostka ofensywna rekrutowana w Stajni.
Droga, lecz opłacalna, jeśli przeciwnik ma dużo Łuczników.
Jednostka ta jest bardzo uniwersalna, może z powodzeniem zastąpić armię lekkiej kawalerii i Toporników.
Posiadając maksymalną ilość tej jednostki w wiosce ofensywnej (ok. 4000) możemy zniszczyć obronę składającą się z 3000 Pikinierów i Mieczników oraz z 8000 Łuczników, przy murze na 20 poziomie.
Koszta
250
100
150
Ludność
5
Prędkość - 10 minut na pole
Pojemnośc łupu - 50
CIĘŻKI KAWALERZYSTA
Ciężki kawalerzysta jest elitą Twoich wojsk.
Posługuje się ostrym mieczem i chroni go mocna zbroja.
Jest to jednostka obronna (używana czasem jako ofensywna), rekrutowana w Stajni.
Jest bardzo droga w produkcji, ale opłacalna ponieważ porusza się dwa razy szybciej niż Miecznik.
Może mieć to duże znaczenie, kiedy trzeba szybko wysłać wsparcie.
Jej minusem jest duże zapotrzebowanie na ludność w Zagrodzie.
Ciężki Kawalerzysta jest wolniejszy od Lekkiej kawalerii i zabiera mniej łupu.
W obronie słaby przeciwko kawalerii, natomiast bardzo skutecznie broni przed Topornikami.
Na rekrutowanie go najwięcej potrzeba surowca , jedna wada jest taka, że długo się rekrutuje.
Koszta
200
150
600
Ludność
6
Prędkość - 11 minut na pole
Pojemnośc łupu - 50
ZWIADOWCA
Zwiadowca to jednostka rekrutowana w Stajni, potrzebna do szpiegowania innych graczy.
Na światach ze starym stylem, badanie kolejnych poziomów zwiadowcy wpływa na ilość informacji jakie nam dostarcza.
Poziom 1 - dowiadujemy się jedynie o jednostkach w wiosce wroga.
Poziom 2 - daje nam możliwość szpiegowania budynków znajdujących się u przeciwnika.
Poziom 3 - zwiadowcy przynoszą informacje także o wojskach wytworzonych w wiosce, znajdujących się poza nią.
Koszta
50
50
20
Ludność
2
Prędkość - 9 minut na pole
Pojemnośc łupu - 0
TARAN
Taran - jednostka oblężnicza produkowana w Warsztacie.
Przydatny podczas ataków na przeciwnika z wysokim poziomem muru obronnego, gdyż uszkadza go przed starciem reszty wojsk.
Tarany należy wysyłać razem z innymi wojskami ofensywnymi.
Koszta
300
200
200
Ludność
5
Prędkość - 30 minut na pole
Pojemnośc łupu - 0
KATAPULTA
Katapulta - jednostka oblężnicza produkowana w Warsztacie.
Jest droga, lecz w trakcie ataku burzy poziomy wybranego budynku przeciwnika (oprócz Schowka i Kościoła).
Katapulty mają mniejszą skuteczność w burzeniu Muru Obronnego przeciwnika niż Tarany.
Nie opłaca używać się ich do niszczenia muru, ponieważ katapulta niszczy budynek po walce, a Taran w trakcie.
Katapulty doskonale nadają się do wyniszczenia wioski i spowolnienia rozwoju nękanego gracza.
Najlepiej atakować Zagrodę, ponieważ najpierw trzeba będzie odbudować zagrodę, a dopiero potem budynki i wojska.
Następujące budynki nie mogą być zburzone poniżej poziomu 1: Ratusz, Zagroda, Spichlerz."
Koszta
320
400
100
Ludność
8
Prędkość - 20 minut na pole
Pojemnośc łupu - 0
RYCERZ
Rycerz - występuje w grze w światach w stylach od 3.0.
Ponadto na światach począwszy od stylu 4.0 został wystylizowany na bohatera - zdobywa doświadczenie, a także w trakcie walki może znaleźć przedmioty, które podnoszą statystyki obrony bądź ataku.
Przedmioty te nakłada się na niego w specjalnej zakładce Piedestału - Zbrojowni.
Mianować nowego wojownika do rangi rycerza, a także nazwać.
Dodatkowo rycerz przyśpiesza wojsko idące razem z nim do 10 minut na pole, ale tylko i wyłącznie jeżeli jest po pomoc dla innej wioski.
Każdy gracz może posiadać tylko jednego rycerza.
Koszta
20
20
40
Ludność
10
Prędkość - 10 minut na pole
Pojemnośc łupu - 100
GRUBAS
SZLACHCIC
Szlachcic - (potocznie często zwany grubasem) - jednostka produkowana w Pałacu.
Atak zawierający szlachtę jest jedyną możliwością przejmowania wiosek.
W starym i klasycznym stylu aby rekrutować kolejnych szlachciców trzeba do każdego kolejnego szlachcica mieć nowy pałac lub kolejny jego poziom a ponadto trzeba zapłacić za paczkę.
W wersji 3.0 + trzeba zapłacić za niego Drewno 40.000 , Glina 50.000 i Żelazo 50.000 oraz wybić odpowiednią ilość monet.
Wraz z rekrutacją kolejnych szlachciców, zwiększa się liczba wymaganych monet.
Koszta
40.000
50.000
50.000
Ludność
100
Prędkość - 35 minut na pole
Pojemnośc łupu - 0
CHŁOP
Jeśli spodziewasz się ataku na swoją wioskę, możesz ogłosić w zagrodzie pospolite ruszenie, które będzie bronić twojej wioski.
Pospolite ruszenie można wykorzystać tylko do celów obronnych, ponieważ chłopi nie mogą opuścić wioski.
Koszta
0
0
0
Ludność
1
Prędkość - 0 minut na pole
Pojemnośc łupu - 0
Offline